Fönstertittaren på kullen...

Där vi bodde så var det en park i mitten av bostadsområdet. I parken låg en kulle och stod man på den såg man in i de flesta lägenheterna väldigt bra i vårt hus. Vår lägenhet hade kök och två sovrum som vette mot kullen. På baksidan av huset så hade vi ett stort vardagsrumsfönster.

Ett tag bodde en kille som hyrde en lägenhet högst upp i vår trapp. Vi upptäckte att han väldigt ofta stod på kullen på kvällarna och rökte cigg, man såg glöden i mörkret. En kväll fick min bror och jag för oss att nu jäklar... så vi tog fram en grymt stark ficklampa.Fick in honom i ljuskäglan och hur han än gick så hakade vi på med lampan. Då plötsligt trodde han att han var smart och skulle kunna smita in på baksidan men vi sprang över till vardagsrummet och fånga in han igen... han var som en liten kanin som fastnat i bilens strålkastarljus...

Tills slut gav han upp och kom in i trapphuset och när han passerade vår dörr så kastade vi upp den: Jäkla snuskgubbe... Han stod där med blossande kinder och stammade, visste inte vad vi pratade om. Hans glasögon var alldeles immiga. Vi var nog inte lätta att övertyga.

Efter det stod han aldrig mer på kullen och inte ångt efter så flyttade han...

Kommentarer
Postat av: Pyret

Hehe... det är så de skall tas de asen. Jag kommer ihåg!

Postat av: Miafia

Han var ju helt oskyldig... inte!

2006-02-10 @ 22:33:39
URL: http://www.miafia.blogg.se
Postat av: Ninni

Hua lite läskigt, ni var tuffa må jag säga!Kram

2006-02-11 @ 10:52:56
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: Ninni

Tänkte väl inte så mycket på att det var kloka ord! Men jag tror att det är väldigt viktigt att vi förstår att det är många som mår dåligt, speciellt när allting runt oss snurrar så fort.
Jag vill att nån ska se mig när jag inte mår bra!
Ha en härlig lördag, kram

2006-02-11 @ 14:08:23
URL: http://ninni.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback