Badrum...

Håller just nu på att skura vårt badrum... För mig är det jättviktigt att badrummet känns fräscht! Vill att folk ska kunna gå in där utan att tänka "glurp" vad äckligt det är här. Lättare att leva med en och en annan dammråtta under soffan men en grisig toalett eller hår i avloppet får mig att rysa.

Mitt badrum är inte så speciellt, det är svårt att hålla sig till en färg t ex, för om man försöker matcha alla handdukar kan man ge sig på att nåt av barnen torkar av sina goa små munnar på dem. Så får man byta...

När jag var liten hade vi ett ganska litet badrum med en livsfarlig strömförande tvättmaskin. På golvet var det brunröda klinkerplattor och här och där satt det klistermärken med flowerpower-blommor i glada färger på. På väggarna var det en avtorkningsbar tapet med en herdinna som vaktade får, hur romatisk som helst. Vårt badrumsskåp var gult och svart (jättehippt nu), på insidan av den ena dörren var det ett klistermärke med Trötter och i den andra Snövit. På väggen vid toaletten hade vi ett metallhandtag, som satts upp för att vår moster som hade MS skulle få det lättare.

Saker jag kommer ihåg som stod i badrumsskåpet var en metallburk med näckrosor på med talk i, en svart glasburk med oranga blommor på var det badsalt med doft av tallbar och Family Fresh-schampoo, säkert också tallbar... Sen fanns det schampoo på tub. Idomin-salva, ett måste. En burk med Vicks-salva. Små pappförpackningar med fetvadd. Sen en parfymflaska Maja + tvål. 


Kommentarer
Postat av: Ninni

Du får mig att minnas, vi hade också såna blommor i badrummet!
Schampoo på tub fanns också...och röda klinkers fanns på golvet.
Vi hade ett badrum på åtta personer...hur lyckades vi???Kram

Postat av: Ninni

Jaha du bor i storstan du med!Kram

2006-02-26 @ 14:18:57
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: Pyret

... jag ser framför mig en flaska Timotej med Tuvstar på! Fast den kanske stod på badkarskanten?

Tog även många år innan jag kunde vänja mig av vid att hålla i det där handtaget på toan. Det fanns ju inte sådana någon annanstans...

2006-02-26 @ 18:19:50
URL: http://litenpyret.blogg.se
Postat av: Miafia

Badkarskanten glömde jag, mycket riktigt där stod Timotej-flaskan och runt kranen hängde en tvål i rep... Sen hade vi ju ryggborsten i trä som alltid lossnade från skaftet.
Å din favorit låg där ganska ofta, fotkniven!

2006-02-26 @ 18:54:39
URL: http://miafia.blogg.se
Postat av: Ninni

Vi hade ett handtag vid badkaret, och en slags stol att sitta på i badkaret, vår mormor bodde hos oss när jag var liten!

2006-02-26 @ 19:09:46
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: Ninni

Ditt klädval inför morgondagen lät häftigt, du blir säkert skitsnygg!Ha en härlig dag, kram

2006-02-26 @ 21:57:26
URL: http://ninni.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback