Alla hjärtansminne...

Kommer ihåg ett minne angående Alla hjärtans dag...

När min mamma gick bort var jag 23 år och jag fick "ärva" en av hennes vänninor. Hon stöttade mig väldigt mycket. Vi umgicks en hel del och hittade på rätt mycket tillsammans.

I alla fall så på Alla hjärtans dag så var hon och jag inne i stan och var på en fin chokladaffär. Hon köpte ett jättefint chokladhjärta fyllt med tryffel som det stod "I love you" på. Hon fick det i en liten vacker påse.
När vi hade shoppat klart kom hennes kille för att skjutsa oss hem.

Hon var så där fnittrig och lycklig. Så utanför min port så överräckte hon påsen till pojkvännen.
- Varsågod älskling!
Såg att han inte fattade någonting... Rycker upp påsen och kastar in hjärtat i munnen, knycklar ihop påsen och kastar den på instrumentbrädan och slafsar i sig chokladen som en hund. Hon började gråta...
- Såg du vad det var? Han skakar på huvudet...
- Såg du vad det stod? Han skakar på huvudet...
- Din skit, din okänsliga jävel....

Oj oj den kvällen satt vi hemma hos henne och drack mycket vin.

Ps. Som tjej hade man sparat det där chokladhjärtat i ca 14 år...


Kommentarer
Postat av: Pyret

Den historien är bara för bra! Jag ser dem framför mig... Killar...

Postat av: Ninni

Åhhh jag hade blivit galen...sicken knöl! Verkar inte som han var den mest romantiska på denna jord!
Kram

2006-02-14 @ 17:45:13
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: Alexandraa

Oj oj oj!!!!! Vad sur man skulle blivit!

2006-02-16 @ 06:53:13
URL: http://alexostefan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback