Lätta dubbelslag...

Kände idag att jag jobbar mot en "deadline".... tror att det är julen.

Känner mig inte helt frisk och när jag inte gör det så påverkar det även min själ...
Hjärtat jobbar just nu lite extra och ibland slår det liksom volter...

Jag har inte så många traditioner med mig i bagaget. Men jag vill att mina barn ska känna att julen är mysig och att de har en glad och nervarvad mamma. Fast just nu är jag som en uppskruvad fjäder, mest är det väl för att ekonomin till jul inte är så himla munter... tror jag.

Fast jag börjar bli bättre på att inte stressa upp mig i vardagen. Jag har varit van att få måla i min ensamhet några timmar varje dag men så är det ju inte längre. Nu jobbar jag heltid, har två små barn och en tonåring, en man, ett hem och sköta. Min man gör supermycket. Det är bara det att jag inte längre har den där "lyxtiden" att skapa själv längre. Under hösten har det gått jättebra när jag lärt mig att jag behöver inte måla jämnt, den tiden kommer tillbaka när barnen blir större.

Ikväll har jag lovat Hanna att vi ska pyssla lite... å då måste jag hålla tillbaka att "allt behöver inte bli perfekt" och det gör ingenting om pärlor rullar på golvet... världsliga saker. Men tror nog att pappa får hitta på något med lillkillen!


Kommentarer
Postat av: cleo

Ja, det är lr lyxigt med egen tid. Hoppas Du hittar luckor lite varastans. Kram.

Postat av: johannapanna

visst är det mysgit med egen tid. och egentid med barnen också för den delen. HOppas att pysslet blev bra. kram

2006-12-08 @ 20:40:23
URL: http://johannapanna146.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback