Jag är orättvis...

Nu har jag den där känslan...
Måste vända på den!

Jag vet att jag inte borde sitta här men jag känner att jag måste skriva av mig detta för att kunna slappna av och göra det jag måste.

Det ringde på telefonen... det resulterade i att mannen bjudit in några på fika om 2 timmar.
Genast går jag in i ett vaccum. Hjärnan år på högvarv och hjärtat pumpar.
Han frågar om jag är arg, nej säger jag lite för skarpt, hör det själv. Vill inte vara sån men...

För mig börjar det mala:
- Måste städa badrummet, för det är det viktigaste för mig att det är fräscht. Å jag har lite svårt att bara gör något ytligt... måste göra en viss procedur. Nu låter det som mitt badrum är superäckligt men det är det inte. Fast om man ska ha gäster krävs en viss blankhetsgrad...
- Jag har hela hallen full av smutstvätt som jag håller på att sortera...
- Jag vet att det är sandigt i hallen... å då är det ju lika bra att dammsuga hela huset...

Å så måste jag ju piffas upp, duscha, tvätta hår, torka hår, klä mig snyggt, måla mig... å vara glad.

För i mitt "sjuka" huvud vill jag hålla en viss standard inför vissa personer. Vill inte att vissa saker ska skina igenom.

Så tänke jag om Pyret ringt och ville komma över hade det gått bra...

Så kära, snälla jag "lägg ner"! Vad dig själv och låt de se att du är mitt i julstök med 3 barn... De har ju hela veckorna på sig att handla och städa. Jag måste vara snäll mot mig själv och inte tänka på andra i första hand. Men det är svårt när det bara bubblar inom en.

Förlåt Johan att jag är en så orättvis typ! Puss


Kommentarer
Postat av: ULLiS

Sådär blir jag med. Jag gör skillnad på när "folk" och "folk" kommer och hälsar på...man vill gärna ge intrycket att man har full koll på allting, har bakat, storstädat och samtidigt är alldeles lugn. Sjuk man är...herreguu. Jag har börjat släppa det där mer och mer, va fan om man tex har två katter så ÄR det katthår överallt. Det kommer man inte ifrån. Tror att jag sa göra en skylt där det står varning för katthår och kaos och sätta på dörren. hahahahaha... Ha en bra dag och skit i vad främmandet tycker, det är ditt hem! Kramis!!

Postat av: Ninni

Jag känner igen mig själv lite grann faktiskt, jag är lite löjlig när det gäller det där, toan måste definitivt vara fräsch!
Samma som att åka till affären och se hur fläng som helst ut....då om nån gång möter jag nån som jag inte träffat på läänge..då ångrar jag att inte fixade till mig..suck!
Ha en sköööön söndag, kram

2006-12-17 @ 13:00:34
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: ROOMSERVICE

Blir precis likadan - vilket resulterat i att jag inte direkt bjuder in folk i onödan. Försöker att alltid ha vardagsrummet fint, resten får se ut som skit. Ja toaringen får inte ha krulliga hårtrån och handfatet ska helst se vitt ut - och inte grått.

2006-12-17 @ 15:31:15
URL: http://roomservice.blogg.se
Postat av: johannapannan

Fast sån är jag också. Är det "vissa" gör det inte så mycket, är det andra så skulle jag också gå i spinn.. Det är nog helt normalt ska du se. Inte är du orättvis..
kram till dig från mig.

2006-12-17 @ 20:05:19
URL: http://johannapanna146.blogg.se
Postat av: Therese

Åh, det är som jag! Inte så mycket det där som måste göras, mer känslan av "jaha varför just nu", det passar inte, men när passar det då, ja när gör det det, när jag är som jag vill och när jag har bestämt att det är det...jobbar på det, att spontant säga, hej här är jag, här bor jag och just nu är det som det är men det får ni ta, fast tyst för sig själv och bara stå för det.

Kram

2006-12-18 @ 19:14:55
URL: http://therese.verisblog.se
Postat av: MyyZz

Ville mest säga *KRAM* du har ju koll på att det är så .. och att det rä dumt .. då är du på rätt väg.

Ullis: det finns såna skyltar, jag har en :-)

2006-12-23 @ 18:57:37
URL: http://myyzz.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback