En grå dag...

Igår fick jag lov att vara hemma med Hampe. Förra veckan slog han upp ett jack i tummen, genom nagelband å delade nageln nere vid fästet, han blödde som en liten gris... Vi har lagt om och lagt om, blivit bättre men så river han upp nageln igen å blodet sprutar. Så igår satt jag i telefonen å väntade på att få tid på vårcentralen... pratade även med distrikssköterskan å en superbra kille på akuten (vet att det inte riktigt var ett fall för dem...). Kan säga att jag fick nobben av både sköterskan å vårdcentralen (prova å sätt dig i telefonkön imorgon igen så kanske du kan få en tid).
Tror ni jag vart galen.....

Slutade med att de på akuten tog in honom iallafall och fixade till tummen. Stor kram till er!
Vårdcentralen får en spark i arslet. Är så jävla trött på deras inställning... Vi bor 2 minuter från sjukhuset å jag kan räkna på två fingrar hur många gånger jag fått komma dit. De är så pigga på att skicka en till Astrid Lindgren och 8 timmars kön!

Å ta ledigt två dagar från jobbet för att sitta i telefonkö... kyss mig! 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Å sånt där kan ju få en att tappa humöret på en sekund. Jag har inte heller särskilt mycket plus att säga om vårdcentralen. Inte sen dom bara struntade i mig då jag hade det som värst med mina nässel. Jävla idioter!!! Tur att ni fick hjälp på akuten, sånt där är ju viktigt juh. Händer/fingrar ska man vara rädd om. Dessutom gör det ju ont, fattar dom inte det eller?!
Ha en bra dag! Kram

2006-08-15 @ 08:43:17
Postat av: ULLiS

Oj det var jag!

Postat av: Miafia

Ullis:
Hur har det gått med dina nässelutslag? Min lilla Chrisse väntar fortfarande på att få göra matallergitest... men kön är lång, suck.
Tycker så synd om honom när utslagen kommer i ansiktet, ser ut som en liten alien ibland.

2006-08-15 @ 08:50:20
URL: http://www.miafia.blogg.se
Postat av: Pyret

Vilka patienter tar de egentligen in hos er? Tar de in några..? Skönt att ni fick komma till akuten och att det ordnade sig!!!

2006-08-15 @ 09:20:17
URL: http://litenpyret.blogg.se
Postat av: Miafia

Py:
Mest pensionärer tror jag...

2006-08-15 @ 09:21:20
URL: http://www.miafia.blogg.se
Postat av: ULLiS

Jag märker faktiskt knappt av dem längre. Ibland kan det poppa upp nåt, fast det var längesen nu. Det blir mest svullnad i fötterna om jag gått långt eller tränat för hårt. Hoppas verkligen att det löser sig för din Chrisse..det är verkligen inte roligt. Handikappande skulle jag nog kalla det. Kunde ju fan inte gå knappt..eller visa mig ute bland folk. Håller tummarna!!! Å va ett rikitgt "pain in the ass" mot vårdcentral/sjukhus..annars får man ingen hjälp. Kram kram

2006-08-15 @ 21:25:44
URL: http://flimmra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback