Tokstädande vinproverska med tankar på vitlök...

Imorgon kommer hon!

Pyret kommer hit och jag tycker det ska bli så kul. Å för hennes skull har jag tokstädat!
Precis som om jag skulle behöva göra det... men jag vill att hon ska tycka att mitt hem är det finaste i världen! Å att jag är mogen, förståndig å en supermorsa...

Jag har även varit så snäll att jag tagit ett glas av det röda vinet som vi ska ha till middagen imorgon... måste ju provsmaka så att inte hon ska behöva dricka något som smakar huggorm, så av ren omtanke gör jag detta för hennes skull. För ifall det inte är bra så hinner jag ju ner på bolaget imorgon. Tar ju bara 2 minuter dit... så slipper hon slinka in på vägen hit!

Slurk, det är ju jag som dricker... (sipp om en riktigt fin dam hade smakat)
Betyg: Slipper gå på bolaget kanske, om det tar slut...

Håller på å rafsar runt bland lammsteksrecept... mesiga, 2-4 vitlökar... kan man knappast kalla vitlöksspäckad. Men recept är till för att göras om! Inga vampyrer kommer hänga i mitt hem imorgon. Den kommer även få en tuffare yta än lite pepper å salt. Ska brassa på med en näve franska kryddor...

Kommentarer
Postat av: johannapanna

åh sippa lite åt mig med!!!!!

Postat av: Ninni

Gott med rödvin!! nu dricker vi kaffe med lite gott till efter en god middag!
Åhh jag önskar att jag kunde tycka om lamm, men det är en historia i sig...får berätta den nån dag!
/Kram

2006-04-14 @ 19:50:43
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: Miafia

Lamm lärde jag mig äta i Grekland. Men det måste verkligen vara mycket kryddor, för jag har ätit det några gånger då det vart mindre gott...

2006-04-14 @ 20:01:59
URL: http://www.miafia.blogg.se
Postat av: Miafia

Johannapanna:
Vi sippar lite vin från dig också!
Kram

2006-04-14 @ 20:04:05
URL: http://www.miafia.blogg.se
Postat av: Alexandra

Vad det låter gott! Vi åt potatisbullar... :/
Ha en jättemysig påskafton med Pyret!
Kram!

2006-04-14 @ 20:32:56
URL: http://alexostefan.blogg.se
Postat av: Anonym

Hej Mia, jag förstår inte så mkt av det här kan du lära mig? jag saknar & älskar er så mycket 10000000pussar&kramar!!

2006-04-17 @ 00:34:04
Postat av: Jennifer

föresten, vet inte om du kunde se d innan. men d e Jeffe

2006-04-17 @ 00:35:01
Postat av: Miafia

Hej lilla Jeffe, vad kul att du har hittat hit. Klart att jag ska lära dig detta. Det är så mysigt när du är här och hälsar på, måste bli lite oftare. Hanna pratar om dig jättemycket, du är ju hennes nya kompis.
Kramar å pussar!

2006-04-17 @ 11:33:05
URL: http://www.miafia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback