Konstig dröm...

Nu är jag inne å tassar lite på Alex område...

Imorse hade jag en sån konstig dröm att när jag vaknade så hängde drömmen kvar över mig och hade mig i ett hårt grepp.

Jag drömde att jag hade två små flickor på 3 och 5 år tillsammans med min före detta pojkvän. En dag var jag hemma hos dem och hälsade på. Kan inte ha träffat flickorna så ofta för de var lite skygga och ville bara sitta med sin pappa och barnflicka (tant).

Kände att jag måste få vara med mina barn. De var så otroligt söta, långt ljust hår med lite lockar.
Jag försökte övertyga deras pappa att jag fortfarande älskade honom, fast jag sa bara så för att få stanna. Han lät mig hållas en stund medan jag verkligen smörade och bad.Efter sen stund så bara schasade han iväg mig. Han hade en sidenmorgonrock som han svepte in sig i och la sig på en divan.

I hallen stod flickorna med tanten och var påväg hem till sin egen lägenhet där de bodde med tanten. Jag bestämde att jag skulle promenera med dem en bit. När vi var framme vid deras port så stod jag en stund och tvekade men sen sprang jag fram och tog den stora flickan i handen och sprang därifrån. Tänkte att jag får hämta den lilla vid ett annat tillfälle. Hon skrek och ropade på sin pappa å lillasyster.

Vi sprang å sprang. Så började vi närma oss tågstationen och tåget kom. Jag insåg att vi skulle missa tåget men i sista ögonblicket fick jag upp en dörr... plötsligt stannar tåget och det blir kaos, folk springer hit å dit. Å där är plötsligt tanten med min lilla flicka. Barnen blir glada över att se varandra... men de är livrädda för mig och skriker å gråter och vill inte skiljas och inte heller följa med mig...
Var alldelse svettig och tittade på de rädda småflickorna...

Sen vaknade jag. Var alldeles matt och snurrig, det kändes nästan som om jag hade några småflickor någonstans... men det är ju ganska svårt för en mamma att inte veta om det. Så tänkte jag på alla pappor som kanske har barn någonstans som det inte vet om eller som de inte får träffa...

Kommentarer
Postat av: Ninni

Usch vilken läskig dröm! Tur att den inte var sann, men det är synd om alla som inte får träffa sina barn!
/Kram

Postat av: Pyret

Hmmm, mina amatörtolkningar hoppar i hjärnan...

2006-04-08 @ 14:13:12
URL: http://litenpyret.blogg.se
Postat av: Alexandra

Mina med!

2006-04-08 @ 15:34:27
URL: http://alexostefan.blogg.se
Postat av: Miafia

Och vad kom era tolkningar fram till... nyfiken?!?

2006-04-08 @ 20:50:24
URL: http://www.miafia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback