En persisk viskning...

Ninni hade skrivit "Jag älskar dig" på olika språk på sin blogg... Hon tyckte den persiska lät spännande  och då fick jag lov att kommentera att jag hade fått en persisk  "Jag älskar dig-viskning" i mitt öra men inte nappade...

Jag kanske var 22 år och satt på krogen med min väninna. Vi satt i baren och pratade. Plötsligt ser jag att hon tittar över mitt huvud och slutar prata. Jag vänder mig om och där står en väldigt stor muskelös man. Hans skalle är helt blankrakad, ser ut som Yul Brynner.
Han tar min hand och kysser den och säger att jag är det vackraste han någosin mött och viskar i mitt öra att han älskar mig på persiska... Väldigt smickrande men skrattade, visst visst. Han gav sig inte utan stod vid oss hela kvällen.
Under flera år träffade jag på honom ute på krogen och han höll fast vid sin svaghet för mig.
En gång fick han följa med mig hem. Han sov i min bäddsoffa och jag i mitt sovrum. En riktig gentleman.

Sen bytte jag ställen och jag såg honom aldrig mer... men så var Pyret på Cafét och fram kommer en man och "kör" samma fraser till henne och Pyret skrattar och säger det där har du redan sagt till min syster... då hade han bara utbrustit "du måste vara syster med Mia"...

Några år senare berättade jag detta för en annan persisk "beundrare" och skrattade, då sa han allvarligt att om en persisk man sagt allt detta till dig så kommer han aldrig, aldrig att glömma bort dig!

Det är ju rätt smickrande!


Kommentarer
Postat av: Ninni

WOW...häftigt! Det påminner mig om en historia, om en colombiansk man...den lovar jag att berätta...snart! Kram

Postat av: Pyret

Hihi... han kom inte så långt med mig heller. Jag var ju liksom tagen då (fast inte av min nuvarande...).

2006-04-01 @ 17:16:22
URL: http://litenpyret.blogg.se
Postat av: Ninni

Historian är berättad...kram

2006-04-01 @ 17:55:24
URL: http://www.ninni.blogg.se
Postat av: Pyret

Åh nu sitter jag och trummar och väntar på holländaren... Jag tror bestämt att jag får berätta om min tysk!

2006-04-01 @ 19:40:32
URL: http://litenpyret.blogg.se
Postat av: Alexandra

Vad romantiskt!

2006-04-02 @ 08:41:13
URL: http://alexostefan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback