En liten strand...

Jag och min dåvarande pojkvän var på Kos. Det var innan den blev ett riktigt turistställe...
Vi åkte alltid till "okända" stränder i småbyar. Det var jättmysigt, man lärde känna en hel del av den lokala befolkningen.

En dag åkte vi över till andra sidan ön. Där solade vi och snorklade hela dagen. Vattnet var alldeles kristallklart och det var så mycket fiskar å spännande saker att titta på.
Rätt var det var så simmade vi rakt in i ett helt gäng med randiga "ormar" (såg det ut som) som, fick lite panik men en grek skrattade och berättade att det var fiskar som såg ut så.

Innan vi skulle åka hem till "stan" igen skulle min pojkvän snorkla lite. Och brevid oss låg ett annat engelskt par, hennes man gick också ner efter en stund för att snorkla. Kvar på stranden låg hon och jag å tittade på "gubbarna" som simmade omkring. Rätt som det var så styrde de kurserna mot varandra, det märkte ju inte dom, när man bara stirrar neråt märker man ju liksom inte vad som händer runt omkring... De kom närmaren och närmare varandra. Engelskan och jag som såg vad som skulle komma tittade bara på varandra och log... Pang, där krockade de... De flög upp ur vattnet. Båda lika chockade, trodde att det krockat med en haj.
Jag å engelskan skrattade så vi höll på att kissa på oss.

Nu vart det inte bättre än att jag och en engelsman brännde oss på en manet vid sista doppet. Gud vad ont det gjorde hade som långa brännblåsor fyllda med vatten över hela ena benet och fick feber. 

Det var väl mitt straff för att jag garvade så gott åt krocken...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback