En flaska rött...

Nu vart drömmarna så starka...

Gick ut i köket och öppnade en flaska franskt rödvin, hällde upp varsitt stort glas vin åt mig och min man.

Jag är lite avundsjuk på Pyret som ska åka till Fankrike... till vårat ställe.
Å längtar så. Har så många trevliga minnen därifrån. Det är de minnena som värmer en när livet suger.

Den mysiga stämningen att sitta i trädgården och ta ett glas vin. Laga mat tillsammans...
Först har man givetvis varit och shoppat all mat och vin i någon av Frankrikes monsterstora butiker, bara detta är ett halvt nöje... man vet aldrig vad man kommer hem med typ baddräkter, badlakan, tofflor, skor, å mat, mat, mat, vin, vin, vin å massor av öl. Jag bara älskar att handla där...

Tänk å få njuta av Pyrets grymma fisksoppa eller nåt grillat, å härliga sallader å gott bröd. Att bara sitta i trädgården till solen går ner och lyssna på det franska naturlivet. 

Eller varför inte gå i den dammiga vägrenen, med fransmän som susar fram i 180, för att gå till den lilla lokala resturangen å inta en stor tallrik av fruns Carbonara, mums. Sitta där tills notan är en kilometer lång fylld av allehanda drickbart... å treva sig tillbaka i vägrenen som nu är kolsvart...

Eller varför inte sitta runt matsalsbordet och spela spel och dricka vin när barnen, förhoppningsvis, har lagt sig. Å klistra in ett nytt gäng vinetiketter i den lilla boken och fylla i betyg från 1-5. Så att man bara får med sig vinnare hem i bagaget!

Känner att jag behöver komma dit snart igen och återfå lite ny lycka i mitt hjärta! Lev livet i Frankrike från mig också... Vet att ni kommer göra det bra!

Kommentarer
Postat av: Pyret

Springer mellan kök och kontor... Det kommer vara tomt utan er... Kommer inte vara samma sak alls...

Postat av: Ninni

Jag var precis inne hos Pyret där fanns bilder på ert hus...jag började genast längta utomlands.
det såg så jättemysigt ut!

2006-04-08 @ 19:38:06
URL: http://www.ninni.blogg.se
Postat av: Miafia

Lite måste ni lida... när inte vi är med. Men hoppas ni får lite trevligt iallafall, vi kanske kommer förbi och sörplar i oss erat vinförråd ;) Puss

2006-04-08 @ 20:46:47
URL: http://www.miafia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback