Badtankar...

Det är så typiskt att så fort man lagt sig tillrätta i det varma vattnet för att njuta så sätter hjärnan igång att jobba på högvarv. Den ena efter den andra tanken dyker upp. Man fösöker mota bort dem men de simmar liksom omkring i väntan på att förvandlas till text.

Idag började jag fundera på detta med reklam... Jag har jobbat med reklam i så många år men jag kan inte låta bli att prova ett gäng nya produkter som dyker upp. Som nya duschcremer med oliv-/mandelolja, körbärsblom, sjögräsmåstebara provas. Eller olika hårprodukter som gör håret fylligt å glansigt. Å alla rengöringsgrejer till hemmet...

Så nu blev det en "reflex glans kur från Schwarzkopf" och en "summer glow body lotion från Dove".
Kan bara inte låta bli!

Men så finns det saker som jag inte gärna ändrar på...
Jag har aldrig varit särskilt duktig på att vårda mitt ansikte med diverse olika dyra preparat.
Men genom mitt liv så har jag inte tvättat mig med tvål i ansiktet. Sen har jag alltid smörjt mig med någon inte alltför dyr kräm från Olay eller Oil of Ulay som det hette när jag köpte min första glasflaska med rosa smörja på språkresan i Hastings.
Jag har aldrig haft finnar eller något problem med hyn eller ännu inte fått några rynkor, så nu vågar jag inte byta... Jag får nog fortsätta spela på den här hästen. 

Kommentarer
Postat av: Ninni

Ingen tvål här heller i ansiktet! Men däremot lite rengöringscreme, ansiktsvatten och sen en nattcreme!

Postat av: Pyret

Jag har heller aldrig tvål i ansiktet! ALDRIG säger jag bara, endast vatten eller en babyvåtservett kommer i närheten... Har inte heller stora problem med finnar men det vet du ju :).

2006-04-23 @ 23:22:09
URL: http://litenpyret.blogg.se
Postat av: Alexandra

Jag brukar tvätta mig med oil of ulay eller annan ansiktstvätt, men använder aldrig vanlig tvål eller krämer i ansiktet.

2006-04-24 @ 16:00:17
URL: http://alexostefan.blogg.se
Postat av: Roomservice

Jag är jättenoga. Min mamma sålde Oriflame när jag var liten. En dag kom jag till skolan som en panda - hade snattat av mammas ill-lila ögonskugga. Jag gick i fjärde klass och blev kallad för pandan i en hel vecka.

2006-04-24 @ 18:19:39
URL: http://roomservice.blogg.se/
Postat av: Miafia

Vi hade också ett gäng Oriflame-produkter hemma...

Sen kommer jag ihåg att jag köpte några badskum från Yves Roch (vet inte hur det stavas, orkar inte leta upp), min killes brorsa (dr i bla bla bla) kollade innehållet å sa det där ämnet å det där ämnet är cancerframkallande... nice!

2006-04-24 @ 21:18:18
URL: http://www.miafia.blogg.se
Postat av: Roomservice

Det är viss munskölj oxå, samt vanligt diskmedel, använd alltid handskar.

2006-04-25 @ 21:18:25
URL: http://roomservice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback